sâmbătă, 10 decembrie 2011

Missing pieces(**)

        Se lasa noaptea. E straina si, parca, rece. Scriitorii nu mai enunta la persoana a treia. Totul a devenit un joc personal. 
Ploua pe trotuare cu pasi marunti de oameni mici. Ce-mi lipseste astazi? Ce-mi doresc acum? Doar cateva lucruri imateriale. Vechile clisee- fericire, liniste, iubire- care am fost dezmembrate piesa cu piesa de-a lungul secolelor. 
Astazi, imi doresc sa nu mai stiu nimic. Nici cate locuri are Germania in Parlamentul European, nici istoria lunga si trista, plina de boli si razboaie interminabile. Astazi vreau sa nu mai stiu ca Dostoevski, pe care autorii romani ca Nicolae Breban incearca zadarnic sa il imite, a fost condamnat la ocna, ani care il vor marca pe tot parcursul vietii. 
Astazi, lumea mea se reduce semnificativ la substante. Substanta unui vis, substanta unei certitudini... Impulsul de a fi rotita unui sistem mult mai complex, functionabil. Omul care face ziua celorlalti mai buna.


,, – Presupun că esenţial este să laşi ceva în urma ta, spuse ea. Adica să schimbi cu adevărat ceva.
 – Ceva de genul „să schimbi lumea”?
 – Nu chiar toata lumea. Doar bucăţica din jurul tău."
                                                                        One day-D. Nicholls

Un comentariu:

  1. Buna, vreau sa discutam despre o poveste. Da accept te rog la id meu b3tobeto.
    Sunt de pe Biblioteca Prafuita.

    RăspundețiȘtergere